. . . . .
Dawsons creek CZ

  :: Home
  :: Info
  :: Herci
  :: Postavy
  :: Epizody
  :: Scénáře
  :: Galerie
  :: Media
  :: Různé

 

 

:: #622 - "Joey Potterová a vykoupení z Capeside" (Joey Potter and the Capeside Redemption) ::

Napsal: 
Režie: 
Premiéra: 
Premiéra v ČR: ???
Repríza v ČR: ???
Anglický scénář: zde
Hudba z epizody: zde

 

Nějaká kavárna. Joey popíjí kávu a píše si do deníku. Slyšíme, co píše. Pak vidíme scénu, ve které Jen a babička pořádají před domem garážní výprodej. Pak Jacka a Paceyho, kteří se stěhují ze svého bytu. Dále Joey, která si v malé kavárničce objednává kávu. Dále vidíme Audrey, která se v knihovně učí na přednášky letní školy. Pak Douga, jak otevře dveře svého bytu a najde před nimi stát Paceyho s širokým úsměvem na tváři. Dále Dawsona, který poklízí stoly před restaurací své matky. Nakonec vidíme Joey, jak vesluje přes zátoku k Dawsonovu domu a vylézá k němu po žebříku do pokoje. "Je to pravda, co se říká. Čas je nespolehlivý vypravěč. Každým uplynulým dnem se minulost trošku přepisuje. Nemohu přísahat, že se to odehrálo přesně takto, ale tak jsem to cítila. Léto nás zaválo domů a bez otálení jsme zapadli do našich rolí v tom všem dobře známém scénáři. Pacey upadl v nemilost, Dawsonovi se zhroutily sny a já jsem zase nějak stála uprostřed toho všeho. Trojúhelník, na který jsme se všichni usilovně pokoušeli zapomenout, nás opět přišel strašit."
Dawsonův pokoj. Dawson sundavá ze stěn plakáty, když vtom tam oknem vleze Joey. Dawson se k smrti vyděsí, začnou se bavit o tom, že Dawson nemá peníze na svůj film a velmi důrazně dává vinu Paceymu. "Pacey to zvoral. To nikdo nepopírá. Ale neudělal to schválně, Dawsone." Dawsonovi připadá, že je Joey na Paceyho straně. "Nejsem. Nejsem na ničí straně, Dawsone. Koukni, ten scénář je úžasnej. Je skutečnej. Je pravdivej. Díky němu se zdá, že všechno, čím jsme prošli, za to stálo. A já nevím, proč s Paceym nemůžete dát hlavy dohromady a něco vymyslet. Hele, já odmítám uvěřit, že to musí skončit takhle." "No, věř tomu, Jo, protože toho kluka už nechci vidět, co budu živ." "Víš co? Já vím, že to tak nemyslíš." "Ale myslím." "Když se vzdáš teď, nebudeš mít nic a všechno to byla jen ztráta času." "Ztráta času to byla tak či onak. Jo, koukni, můžem se hádat hodiny o tom, proč tenhle film fakt nemůžu natočit, ale skutečnej důvod je, že už v něj nevěřím. Prostě nevěřím. Ten scénář byl oslavou přátelství, zlatých časů, který nejspíš existovaly jenom v mý hlavě, a nějak jsem oklamal sám sebe, že jsem věřil, že takový byl náš příběh, nás všech, a že by měl být odvyprávěn. A už tomu nevěřím." "No, naštěstí pro tebe vím, že to tak nemyslíš. Hele, bolí tě to, jsi naštvanej, chceš to vzdát, což je úplně pochopitelný, ale máš to teď zlý, protože nečelíš někomu, kde tě nechá vyklouznout. Takže pro teď tě tu nechám trucovat, ale vrátím se. A slibuju, že to nebude hezký. Dojde k nakopávání zadku, budou padat silný slova. Do tý doby čau-čau, starý kamaráde." Joey vyleze oknem a Dawson si nemůže pomoct a usmívá se.
Kuchyně babičky. Sešli se tam Jack, Jen, Audrey, Joey a babička. "Fajn, je to všem jasný? Všichni rozumějí svým úkolům?" Audrey se domáhá něčeho zábavného a tak jí Joey podá scénář. "Strana dvanáct." Audrey na straně dvanáct najde slečnu Jacobsovou, Audrey nechápe. "No, zbavuju tě dřívějších povinností, abys jí vdechla na plátně život." "Počkej chvilku. Řeknu to přímo. Ty po mně chceš, abych zahrála učitelskou poběhlici, co připravila Paceyho o věneček?" Jen se do toho vloží a řekne, že by mohla hrát Evu, ale Joey jí poví, že Eva byla vyškrtnuta. Audrey ale nechápe vůbec o koho jde a tak to Jack shrne do jedné věty. "Dlouhej příběh. Nejasnej konec." "A co Pacey?" zeptá se Jen "Jo. Asi to nestih. Ale neboj. Postarám se o to." Slíbí Joey
Byt Douga. Doug otevře dveře a pustí Joey dál. Joey se zeptá kde je Pacey. Doug jí řekne, že šel ven, ale je špatnej lhář a Joey to pozná. "Varuju tě, Joey, je to zlý." Joey jde dál a najde Paceyho, jak leží na gauči a sleduje telenovely. Pacey se nadzvedne z polštáře, na kterém leží, a má k tváři přilepené brambůrky. PACEY: Čau. Jo, pojď dál. Konečně začínám tyhlety telenovely chápat. Jsou dost dobrý. JOEY: Dobrá, lenochu. Obleč si kalhoty. Jdeš se mnou. PACEY: Jo. Neřek bych, že to bude možný. Brzy začne Esmeralda. Musím vidět, jestli jí spraví oči, je to strašně smutný. Nenechal bych si to ujít za všechnu pizzu v Capeside. Ale, prosím, udělej si pohodlí. Přisuň si židli. Máme brambůrky. JOEY: Pacey. Tohle je patetický. PACEY: No, toho jsem si vědom. Ale nejsem si jistej, co chceš, abych s tím udělal? JOEY: Chci, abys šel se mnou. Chci, abys mi pomoh přijít na to, jak za deset babek a dobrý slovo natočit Dawsonův film. PACEY: Já celou tu záležitost zničil a Dawson to ví, já to vím a v tvým srdci srdcí to víš i ty. Jsem nebezpečnej člověk, smrtonosná zbraň, takže bude pro všechny lepší, když tu budu ležet na gauči a sledovat svý seriály. Joey mu vezme dálkové ovládání. PACEY: Uhh! JOEY: Pacey! PACEY: Co? JOEY: Koukni. Potřebuju tě. Dawson tě potřebuje. PACEY: Fajn. Tady je to nejpodstatnější, co si budeš muset vtlouct do tý svý pěkný hlavičky. Mezi Dawsonem a mnou to už nikdy nebude stejný. Když na to přijde, mezi nikým z nás. A ty to prostě budeš muset přijmout. JOEY: Nemusím. A nikdy nepřijmu. PACEY: Dobrá. Fajn. Buď veselá a rozkošná a cokoli jinýho chceš. Mně je to fakt fuk. Jo, než půjdeš..... Joey po něm hodí zpět ovládání, Pacey jen zasténá, v dálce je slyšet, jak Joey práskne dveřmi. Pokoj Harley. Harley a Patrick se líbají na posteli, když vtom tam vejdou Joey a Audrey. "Chystej se na pár facek." Zuří Joey, ale Harley nějak nechápe o co jde. "Je to tu, Harley. Budu to muset říct tvýmu otci." "A co? On ví, že se s Patrickem vídáme." "Ale byl by rád, kdyby se dozvěděl o týhle malý nepřístojnosti? Pochybuju. No, neřeknu to Hetsonovi, což máš dobrý, protože by s tebou vytřel podlahu, ale zdá se, že mi oba dlužíte laskavost."
Půjčovna filmového vybavení. Jen a Jack se pokoušejí přemluvit prodavače, aby jim zadarmo půjčil nějaké vybavení. Prodavač si chce ale nejdřív přečíst scénář, ale na to není čas. Jen tedy řekne, že to nechtěla udělat, ale že si s ním vyjde na rande. "Cože?" "Vyjdu si s tebou. To chceš, ne? Ale jen na kafe, jo? Žádný legrácky." Prodavač ale nemá zájem, což Jen trochu naštve. "O čem to mluvíš? Jsem sen každýho filmovýho nadšence." "Ne tohohle filmovýho nadšence." Podívá se na Jacka a usměje se. "Jak se vede?"
Dawsonův dům. Dawson jde k domu a narazí na Gale, která sedí na schodech a prochází si poštu. Gale se zeptá Dawsona jestli chce udělat večeři, ale ten si jde raději dzřímnout před večerní směnou. Dawson vejde do svého pokoje a najde tam čekat Joey, Jen, Jacka a Audrey. Spatří filmové vybavení. "Říkala jsem, že se vrátím." Dawson je očividně překvapen a potěšen. "S tím si nedělej starosti. Jen chci, aby jsi tady a teď jednou provždy přiznal, že konečně nemáš žádný výmluvy." "A co herci?" Joey mu vysvětlí, že se nemusí strachovat, že během jejich povídaní se pilně učí text. O slovo se přihlásí Audrey, že má dotaz ke slečně Jacobsové. Joey si ale trochu výhružně odkašle. "Pozdějc. Prodis... prodiskutujem to pozdějc." Jen a Jack se přidají k povzbuzování, aby do toho Dawson šel. "To je úžasný, lidi. A tohle je...jsem dojatej, že nemám slov, ale.." Joey to Dawsonovo ale nebere v úvahu. Dawson jí ale vysvětlí, že stále pracuje a pracovat musí. V tom tam vejde Gale a dá Dawsonovi výpověď. "Mami.." Gale mu podá láhev šampaňského a nějaké pohárky. "Fajn, uděláš tohle. Otevřeš šampaňské, rozliješ ho do těhlech směšných malých pohárků, protože jsem nic jiného nenašla, a pak proneseš přípitek k začátku natáčení svého nového filmu. A já nejspíše přihodím něco tady o tvých přátelích, kteří jsou dle mého názoru naprosto báječní, a nezapomeň zmínit svou matku." "Co můžu říct? Pojďme do toho." Všichni se společně radují.
Ulice před videopůjčovnou. Dawson pracuje s hercem na kole. Joey a Jack jsou přes ulici a sledují ho. Dají mu ještě pět minut a pak vyrazí dovnitř, když přechází přes ulici, přidá se k nim Jen. "Čau, Jen, ehm, hned po tomhle se musíme přemístit do videopůjčovny a máme tam jenom omezenej čas, tak mi, prosím tě, řekni, že umí text." "Umí text. Jenom neví, v jakým pořadí tam vejdou."
O chvilku později. Gale naplňuje košík koblihami, když vtom k ní přijde Joey. Byt Douga. Doug je v kuchyni a všimne si, že není připravená snídaně. Pacey tam vejde. Doug se mu snaží vysvětlit, že se dohodli, když ho nechá přespávat na gauči, on mu bude za to vařit svoje výborný jídla. "Jsem opravdu polichocen tvou vírou v mý kulinářský schopnosti, ale dneska nemůžu. Mám na práci jiný věci, ale máš tu všechno, co je třeba, a dlužíš to sám sobě jako modernímu svobodnýmu mládencovi rozvinout si základní kuchyňský dovednosti. A holky takový věci oceňujou. A kluci vlastně taky. Líbí se jim to.
Videopůjčovna. Filmují setkání s Tamarou s pilotní epizody seriálu. Patrik je z Audrey úplně unešený, ale George se ho snaží trochu krotit. Začíná se točit... "Dobré odpoledne...Mohu vám pomoci?......Ehm, ano." "Střih, střih. Audrey, musíš to ze sebe shodit." "Fajn, Dawsone, co když prostě odhalím rameno?" Patrik navrhne jeden ze svých bláznivých nápadů, že by se Audrey mohla svlíknout celá, alespoň na jeden záběr. Joey k němu pohotově skočí a chytí ho za ucho, až Patrik vyjekne."Můžu s tímhle klukem strávit pět minut o samotě?" "Nevíš, jak dlouho jsem snil o tom, že od tebe tohle uslyším." Znovu ho zatahá za ucho. Dawson zavelí "Fajn, Georgi, ty dělaj přesně to, co jsi dělal. Kluci budou příště blíž u sobe a, Audrey, stáhni si ty šaty těsně nad kolena. Patriku, vím, že máš na to představit si zbytek."
Ordinace místní zubařky. Pacey se od ní pokouší získat finance na Dawsonův film. "Pomyslete na to, o kolik více pacientů byste měla, kdybyste sáhla po této skvělé příležitosti pro bezplatnou reklamu." "Když ti musím dát dvě stě dolarů, jak je bezplatná?" Vrátí se vám v titulcích. Speciální díky doktorce Elise Briscoeové, přátelské zubařce. Zubařce, která se zajímá o sny lidí, chci říct, popřemýšlejte o tom. A koukněte na ten úsměv. Je zločin držet ho za tímhle stolem. Prokázala byste nám čest a střihla si ve filmu menší roličku?"
Videopůjčovna. Pokoušejí se natočit záběr, kdy Tamara přichází k pultu se sluncem v zádech. Joey přijde k Dawsonovi, začne mu něco říkat, ale ten jí nevnímá, protože mluví s Jackem, až po chvíli se k ní otočí. "Promiň. Co je?" "No, řekla bych, že s tím světlem procházejícím oknem bude Audrey zaručeně vidět skrz šaty." Dawson se jen usměje a řekne, že to ví. "Ona to ví?" "Jo, samozřejmě, že to ví. Něco takovýho bych neudělal, aniž bych se jí předtím zeptal." Do videopůjčovny přijde majitel a je značně rozladěný. Nelíbí se mu, že jsou ještě ve videopůjčovně, protože je pátek odpoledne a to tam je největší nával. V tom se objeví Doug, který si naštěstí majitele odvede na chvíli ven, aby ostatní mohli v klidu dotočit záběr. Dawson se chce do toho rychle pustit, ale Joey se začne vyptávat, co budou dělat, když to nestihnou. "Máme nadbytek sexy holek, který jsou ve spoustě zemí stejně dobrý jako oběživo." "Žertuješ. Žertuješ v takovýhle chvíli? Dawsone, musíme dokončit tu scény, ztrácíme světlo, ztrácíme lokaci." "Bez chaosu by nebylo šťastných náhod." Náhle do půjčovny vejdou Todd a Gale. "Zdravím, zdravím, zdravím, zdravím. Proč se netočí, Leery? Světlo je dokonalý. Hlavní představitelka je dokonalá." Dawson na Todd chvíli kouká a pak se ho zeptá, co tady dělá. Todd přijel na žádost Gale, která mu poslala Dawsonův scénář. Zabralo mi to dva zatracený dny, než jsem to stáhnul. Ale když jsem tu udělal, řek jsem, že je pohádkovej. Řek jsem, že to je přesně ten projekt, kterýho se musí Todd účastnit. Tak jsem tu, plně na palubě, připraven pracovat v jakýkoli podřadný funkci, v který mě potřebuješ. "Hodil by se mi produkční." "Jasan." "A někdo u kamery." "Zase jasan. Jen mi dones trojitý espreso a vlítnu na to." "Chápu. Ehm, Todde, já jsem teď režisér." "Jasně, že jo, a taky zatraceně dobrej." Todd se začne rozhlížet po někom jiném, nabídne se Joey. Joey odejde pro kávu. "Dobrá, poslouchejte lidi. Jedem, jedem. Tady ten člověk musí natočit film a mi mu k tomu pomůžem, nebo při tom zemřem."
Před Dawsonovým domem. Joey drží tác s brokolicí a mluví s Toddem, zeptá se ho jestli to je jeho nějaký rituál, jako že bude po brokolici zdravější nebo tak. Todd si popotáhne z cigarety a zakašle. "Přesně. No, chápej, problém je, zlatíčko, že tohle jsou velký, obrovitánský brokolice. Já hledám spíš brokoličky." Konec mola. Dawson je tam s Patrickem a Harley, chystají se natočit scénu z Dawsonova prvního filmu. Harley odmítá natočit scénu, ale Dawson jí vysvětluje, že je to velmi důležité, pro obě postavy. "Řekla jsem, že ne." Harley odejde a Patrick se rozesměje. "Čemu se směješ?" "Ona neumí plavat." Před Dawsonovým domem. Audrey se opaluje v křesle, když vtom se objeví Joey s tácem s brokolicí. "Ne, díky. Zkouším přestat." Joey jí požádá, aby jí nakrájela Toddovi, že od teď je jeho asistentka. Audrey to moc netěší, ale jde to udělat. Pizzerie. Pacey vybíhá ven po té, co se pokoušel přemluvit majitele k darování peněz. Majitel ho honí. Pacey má v ruce kus pizzy. Konec Dawsonova mola. Natáčejí scénu, ve které nestvůra stáhne Joey do vody. Kamera se odtáhne a vidíme, že ve skutečnosti nejsou ve vodě, Joey je jen polévá vodou z kýblu. "A střih! Bezva! Máme to."
Další obchod. Paceymu se nedaří získat peníze. "Ale no tak. Je to jenom malá částka."
Dawsonův pokoj. Zatímco se Harley připravuje na další scénu, mluví s Joey. Harley se ujišťuje, že není lesbička, protože by to vysvětlovalo, proč nesnáší sousedovic holku, je s asexuálním filmovým šílencem místo toho aby jela do Francie. "Protože možná nejsi na cestu do Francie připravená. Možná, že i když si to nerada přiznáváš, jsi měla hrozný dětství a pořád musíš hodně dospět." "Musel dost dobře líbat, ten gay." "Ty jsi neslyšela ani slovo z toho, co jsem ti říkala."
Restaurace. Pacey je v kuchyni a pokouší se přemluvit majitele k darování peněz. Upřímně mu řekne, že pomáhá kamarádovi. Vyjdou ven a majitel podá nějaké blondýnce sáček s jídlem. Je to Christy Livingstoneová, hraná ovšem jinou herečkou. Majitel je na chvíli nechá samotné, aby se vrátil pro drobné. "Ty si na mě nepamatuješ, že ne?" Pacey si opravdu Christy nepamatuje a tak se mu snaží trochu pomoct. "Ty si na mě fakt nepamatuješ. No tak. Ze střední? Sráží mi to ego. Všude si za mnou lez. Bylo to patetický, ale... pět let uplynulo a ty ani nevíš, kdo jsem." Majitel se vrátí s penězi. "Tady, Christy." Christy se rozloučí a odejde. Majitel řekne Paceymu, že to byla Christy Livingstoneová, ten se za ní rychle rozběhne. Veranda Dawsonova domu. Babička sedí v křesle a dívá se na svůj starý dům, když vtom k ní přijde Jen. Jen se babičky ptá jaký to je tady odtud všechny pozorovat. Babička si to nemůže vynachválit. "Je velmi pěkné vidět všechny své děti pospolu, užívající si poslední zábavný den v Capeside." Jen jí ujistí, že to není poslední den v Capeside, jen se stěhují do New Yorku. Jen se dlouze zadívá na jejích bývalý dům a zeptá se babičky, jestli se jí stýská. "Och... každý den. Lituji, že jsem odjela? Nikdy." Obejmou se, pak k nim přijde Dawson, který jim řekne, že už přijel taxík a že jsou v záběru. Jen s babičkou se jen zasmějou. "No ano. Nenapadá mě vhodnější způsob, jak říci sbohem naše starému sousedovi, tebe ano Jen?" "Capesideskýmu Franku Caprovi? Ne." "Pojďte sem." Všichni tři se obejmou.
Před Dawsonovým domem. Čeká tam taxík a všichni se loučí s Jen, Jackem a babičkou. "Nashle.....Čau.....Ahoj-ahoj.....Zbožňujem vás.......Čau....Čau. Zbožňujem vás." Jen je s toho loučení trochu na měkko, ale nakonec společně nastoupí a odejdou. Restaurace. Pacey a Christy sedí později toho večera u baru a povídají si. Pacey se trochu vytahuje, že plul po Karibiku a měl chvíli BMW. "Chápu. Takže po usilovným hledání svý duše jsi se vrátil tam, kde jsi začal." "No, nejsem přesně tam, kde jsem začal. Mluvím s tebou, ne?" Christy ale už musí odejít, ale napíše Paceymu svoje telefonní číslo, aby jí mohl zavolat. Christy odejde a mine se s Joey. JOEY: Nebyla to...? PACEY: Christy Livingstoneová, ano, byla. JOEY: A mluvila s tebou? PACEY: Mluvila se mnou. Vlastně se mnou flirtovala. Dala mi svůj telefon. (Joey se zasměje) PACEY: Víš, co to znamená, že jo? Víš, Christy, ona je jako... JOEY: Metafora, já vím. Reprezentuje všechny středoškolský holky, o nichž sis myslel, že je nikdy nemůžeš mít, protože jsi taková nula. PACEY: Přesně. JOEY: A fakt, že normální, chirurgicky nevylepšený holky... holky jako já a Jen a Audrey a Andie...fakt, že jsem strávily každou vteřinu uplynulých pěti let přesvědčováním tě, že nejsi nula, pro tebe neznamená nic. PACEY: Promiň, ztratil jsem se někde uprostřed. Možná bych měl znova vysvětlit to s tou metaforou. JOEY: Proč se s tebou vůbec bavím? Otočí se k majiteli. Ahoj. Ehm, mám tu objednávku. Na jméno Potterová. (Majitel jí jde pro jídlo.) PACEY: Tak jak to jde? JOEY: Co jak jde? PACEY: Ty víš, o čem mluvím. JOEY: No, ještě se o tom můžeš přesvědčit sám. PACEY: No, jo, ale kdybych to udělal, musel bych spolknout všechny ty fajnový slova, co jsem tuhle řek a já jim fakt věřím. Takže jsem doufal, že bys místo toho mohla dát Dawsonovi tohle. (Dá jí obálku. Joey jí otevře a najde v ní peníze.) PACEY: Není to všechno, ale je to všechno, co jsem moh za jeden den sehnat, a zbytek dostanu, až ho dostanu. Ale doufal jsem, že bys mu to mohla dát a pak... mu říci, že gratuluju a všechny ty hezký věci. JOEY: To bych mohla. PACEY: Fajn. JOEY: Ale neudělám to. Protože víš ty co, Pacey? Měl jsi pravdu. Tohle není můj boj. Nikdy nebyl a... nikdy nebude. PACEY: Tak co? Po všech těch letech si nad náma oběma umyješ ruce? JOEY: Pokusím se. (Oba se usmějí.) JOEY: Opatruj se. PACEY: Jasně.
Dawsonův pokoj. Natáčejí úvodní scénu seriálu. "A střih. Paráda. Díky všem za fantastický první den, který právě skončil. Nashle zítra." Todd sedí na režisérské židličce, když k němu přichází Dawson, chce se zvednout, ale Dawson ho nechá ať tam sedí. "Člověkovi je líto těch lidiček, co? Vsadím se, že se chceš vrátit a omluvit se každýmu členovi štábu, na který jsi vyjel." "To sotva. Chci produkovat." Ujistí ho Todd (Zasmějí se.) Jakmile Dawson odejde, přijde do pokoje Audrey, zeptat se jestli něco nepotřebuje. "Líbíš se mi, blondýnko. Máš prořízlou pusu. Jsi do větru, co?" Audrey nemůže uvěřit, že jí nazval lehkou děvou. Todd ale pohotově řekne, že to nemyslel špatně a že by ho mohla namasírovat. "Vy...víte, Dawson měl pravdu. Jste arogantní bastard." Todd se trochu rozčílí, ale je si jistý, že to nějaká "holubička" shledá okouzlujícím. Audrey se zasměje a začne Todd masírovat. Todd jí na oplátku pozve k sobě na pokoj. Chodba před Dawsonovým pokoje. Todd a Audrey z něj rychle vyklouznou a zmizí v pokoji pro hosty. Dawson je s úsměvem sleduje. Pak vejde do svého pokoje a klesne na postel, když v tom se ve dveřích objeví Joey, která mu chce pogratulovat, protože byl báječnej. "No, pokud byl někdo dneska skvělej, tak díky tobě. Musím ti za to poděkovat, víš?" "To by mohla být dost dobře pravda, ale (povzdechne si a klesne na postel) Děkovačku si šetři pro Sundance. Jsem vyčerpaná." Dawson navrhne aby přespala u něho."A jak bys tomu říkal? Život napodobující umění napodobující život?" Dawson je ale moc utahanej na přemýšlení "Já... nevím. Na myšlení jsem moc utahanej. To nic, jestli nechceš. Chápu to. Je to trošku divný. O nebezpečnosti ani nemluvě." Joey nechápe o čem mluví. "Co když se vzbudíš a bude ti zase patnáct?" Joey se ale tak už necítí, bylo pro ní velmi zvláštní dívat se jak natáčí. "Dnešek byl skvělej den." "Ten nejlepší." Přidá se Dawson. "Kolik opravdu skvělých dní budeme kdy mít?" Dawson doufá, že alespoň při některých bude Joey s ním. "Já taky. Tak jak bys popsal svůj film? Kdyby se tě někdo zeptal, co bys mu řek?" "Řek bych... že je o dívce, která chtěla víc, než měla... která musela dospět, aby zjistila, že už má vše, co by kdy chtít mohla." "To se mi líbí." "Nechci zavřít oči." "Proč?" "Bojím se, že až je otevřu, nebudeš tady." "Zavři oči, Dawsone." Dawson je zavře a Joey tam jen leží a s úsměvem sleduje, jak Dawson spí.
Následujícího rána se Dawson vzbudí a najde vedle sebe vzkaz. Přečte si ho a usměje se. Střih na pracující Joey.
Ruiny. Dawson tam čeká, když vtom se tam objeví Pacey, všimne si Dawsona a dojde mu, že byl napálen. Dojde k Dawsonovi. PACEY: Čau. DAWSON: Čau. Co tady děláš? PACEY: Předpokládám, že totéž co ty. DAWSON: Já sem přišel, abych se sešel s... PACEY: S Joey? Jo, já taky. DAWSON: Chápu. (povzdechne si) Joey Potterová: Amatérský mírotvůrce. PACEY: (povzdechne si) DAWSON: Tak kde je? PACEY: Já nevím, ale řek bych, že nejspíš nepřijde. Řek bych, že trpí praštěnou představou, že si to musíme mezi sebou vyřešit sami. DAWSON: No, to se nestane. PACEY: Jo, já vím. To jsem jí řek, ale mluvíme tu o holce, která nikdy nenaslouchala ničemu z toho, co jsme jí říkali, a já to udělal, řek jsem jí: Hele, Jo, mezi náma s Dawsonem to už nikdy nebude stejný. Neposlouchala mě. Znáš jí, ta holka je paličatá. DAWSON: No, když nepřijde, tak to odpískám. Musím někde být. PACEY: Vydrž chvilku. Hele, tuhle jsi řek dost nepěkný věci. DAWSON: Jo. Ty taky. PACEY: Ano, já taky. A stoprocentně jsem je tak myslel. DAWSON: Já vím, já taky, Pacey, a o to jde, já nevím, jak na to můžem zapomenout. PACEY: No, možná nezapomenem. Možná jde o to, že na to nezapomenem, uvědomíme si, že se nemůžem vrátit k tomu, jaký to bylo a nejde s tím nic dělat, protože lidi, kterýma jsme teď, jsou na hony vzdáleným lidem, kterýma jsme byli tehdy. Jediný pouto, který nás k sobě váže, je fakt, že pořád milujeme tutéž ženu. DAWSON:Vždycky se to vrací k tomuhle, co? PACEY: Ano, vrací. Ano, vrací, a víš co? Já nelituju ani jediný chvilky, kterou jsem s ní strávil, a hádám, že ty taky ne. Vlastně nás považuju za dost šťastný.... že nám taková žena věnovala část svýho času. DAWSON: Víš, dává to smysl. PACEY: A co? DAWSON: Proč to ani jednomu z nás nevyšlo. Všechno, co jsme chtěli, byla ona. Natolik, že jsme zničili naše přátelství... a nakonec všechno, co kdy chtěla ona, bylo, abysme mi dva byli zase přátelé. PACEY: Fajn, zeptám se tě na to jenom jednou a pak slibuju, že už to nikdy znovu neudělám. Je to možný? DAWSON: Abysme byli zase přátelé? (zamyslí se a pak se usměje) Všechno je možný. PACEY: Fajn. Tohle je pro tebe. (Pacey podá Dawsonovi obálku s penězi.) DAWSON: Co je to? PACEY: No, doufám, že ti to nevadím, ale dovolil jsem si obejít pár místních podniků a požádat je, jestli by neinvestovali do velmi slibnýho mladýho filmaře, a obecně řečeno k tomu byli všichni velmi naklonění, ačkoli je tu jedna zubařka a nevím, co jí to napadlo, ale zdá se, že si myslí, že je herečka, takže jí možná budeš muset dát malou roličku, nic víc než štěk. Jenom varování. DAWSON: Díky. PACEY: To nestojí za řeč.
Dawsonův dům. Zatímco dokončují poslední scénu filmu, slyšíme Joeyin hlas. "Kdysi jsem se bála tolika věcí.....Že nikdy nedospěju........ Paříž. Joey tam pracuje v nějakém obchodu a právě končí. Střih na Jen a Jacka, kteří se procházejí po ulicích New Yorku. .....Že navěky budu uvězněná na jednom místě. Že nikdy nedosáhnu svých snů. Je pravda, co se říká. Čas si s vámi hraje. Jednoho dne sníte a dalšího se váš sen stane realitou........ Montáž scén podbarvená hlasem Joey. Joey se prochází po Paříži. Joey si kupuje nějaké ovoce. Joey portrétována pouličním umělcem. Joey stojící před Eifelovkou. ............A teď, když už mě ta vyděšená holčička nenásleduje všude, kam jdu, mi chybí. Vážně. Protože jí toho chci spoustu říct...aby se uklidnila, aby se rozzářila, že všechno dobře dopadne. Chci, aby věděla, že setkání s lidmi, kteří vás mají rádi, kteří vám rozumějí, kteří vás přijímají, jací jste, je stále vzácnější. Jen, Jack, Audrey, Andie, Pacey a Dawson. Tihle lidé přispěli k tomu, jaká jsem, jsou se mnou, kamkoli jdu, a i když je minulost trošku přepisována každým uplynulým dnem, má láska k nim jen roste. Protože pravda je... že to byly zlaté časy. Vyskytly se chyby, zlomená srdce, tvrdé lekce, ale vše to teď pohltily šťastné vzpomínky. Jak se to stalo? Proč tak rychle zapomínáme na to špatné a romantizujeme si to dobré? Možná proto, že potřebujeme věřit, že ten čas, který jsme spolu strávili, skutečně něco znamenal, že jsme při sobě stáli v tom čase našich životů, který nás všechny definoval, v čase našich životů, na který nikdy nezapomeneme. Nemohu přísahat, že se to odehrálo přesně takto, ale tak jsem to cítila."

 


back


© 2000 - 2004 Jerrzy

_