. . . . .
Dawsons creek CZ

  :: Home
  :: Info
  :: Herci
  :: Postavy
  :: Epizody
  :: Scénáře
  :: Galerie
  :: Media
  :: Různé

 

 

:: #611 - "Den za dnem" (Day out of Days) ::

Napsal: 
Režie: 
Premiéra: 
Premiéra v ČR: ???
Repríza v ČR: ???
Anglický scénář: zde
Hudba z epizody: zde

 

Natáčení. Je poslední den a všichni se naposledy společně sešli. Todd vstane a začne mluvit k ostatním ze štábu. Poděkuje jim všem za dobrou práci, pak si na chvilku odskočí a k Dawsonovi přijde Natasha, která očividně prokoukla, že tenhle proslov byl jeho práce. Navzájem si řeknou svoje plány a popřejí si hodně štěstí. Pekelná kuchyně. Joey je v zadní místnosti a mluví do mobilu. "(pondělí) Ahoj. To jsem já. Ehm, jsem zpátky na škole. Teda vrátila jsem se. (Střih na úterý, Joey je za barem) Nechtěla jsem ti volat, protože tys mě nezavolal, a mám cosi zvaný hrdost, ačkoli jí podle všeho není dost, protože jsi vyhrál, jasný? Jsem typická holka a volám ti. A když se na to ohlídnu, neřekla bych, že Vánoce dopadly zas tak špatně, když to porovnáš třeba s filmama typu 'Kdo se bojí Virginie Woolfové'. Ale, ehm, no, nejspíš jsi venku a bušíš do chodníku a tak, jen mi zavolej, až dostaneš příležitost nebo kdykoli. Tak ahoj." (Zavěsí, vyjde zpoza baru a mine kulečníkový stůl.) Slyší povědomá hlas, který říká, že je jí osmnáct, Joey pozná po hlase, že je to Harley a odtáhne jí pryč. Zeptá se jí, co tady dělá, Harley jí řekne, že se jí hroutí svět a že se natrvalo s otcem sem přestěhovali. Zeptá se na Eddieho, jestli je tady, že jí slíbil pohár, ale Joey zavrtí hlavou. Harley jí tady vynadá, jak to mohla s Eddiem zkazit, Joey jí radši přinese pohár a řekne jí, že pak rychle pošupajdí do školy. Bostonské akvárium. Pacey tam vejde a začne si prohlížet nádrže s rybami. Pacey si náhle všimne, že na jedné lavičce sedí Emma. Má na uších sluchátka a kreslí si. Zajde k ní, ale Emma se ho příšerně lekne. Zavtipkuje, že nečekala, že na takovýmhle místě narazí na makléře. Pacey jí řekne, že má hodinu na oběd, tak ať toho nechá, chce si přisednout, ale Emma ho pošle na lavičku naproti "Já vím, ta neskutečná fyzická přitažlivost tě dostává, co?" Pacey se zeptá Emmy, co tady dělá, ale Emma odpoví otázkou, že by to měl snad vědět, když je tu každý den, ale Pacey řekne, že za tu hodinku toho moc nestihne, nakonec se podívá na hodinky a hodně se zděsí, když zjistí, že za pět minut musí být v práci. Rozloučí se tedy s Emmou a jde. Linka pomoci. Jen mluví do telefonu, CJ sedí naproti ní. "No, jasně, že je to hrozný. Proto se tomu říká život. A což ve skutečnosti není nic jinýho než nekonečnej cyklus strašlivých dní, jeden horší než druhý. Odcizení, zoufalství -- to jsou přirozený důsledky života v mechanizovaný společnosti..." CJ jí ale zarazí. "Ehm... na spoustu lidí v tenhle čas dolehne deprese. Neřek bych, že volají v naději, že si promluví s Kierkegaardem." "Ale říkal jsi, že měl doktorát s filosofie." "Ať si. Hele, nechci se hádat, jasný? Já se naštvu a ty se stáhneš do obrany. Zkusme dalšího." "Ne. Žádný takový. Končím." "Nemůžeš skončit. Ještě jsi ani nezačala. Je to tvůj první zaškolovací den. Je to tvá první hodina." "Jo, no, pokud se zaškolování skládá z toho, že tu budu tejden sedět a poslouchat, jak se nade mě povyšuješ..." "Tohle dělám už dva roky." "Bezva. No, možná nám tvá zkušenost přijde vhod, až narazíme na hypotetickou situaci zahrnující nezávaznej sex a párek blondýnek." "Možná máš v jednom pravdu. Pro dnešek končíme. Takže se vrať zítra nebo ne, ale ať už se rozhodneš jakkoli, měla bys myslet na sebe, ne na mě."
Klinika. David mluví se sestřičkou, zatímco Jack sedí na lavici a netrpělivě čeká. Přišli si nechat udělat HIV test. Jack je docela dost nervózní, David mu ale řekne, že je to úplně v pohodě, pak už si sestřička zavolá Jacka. Zasedačka v hollywoodském studiu. Dawson a Todd tam sedí a naslouchají hodnocení svého filmu od nějakého producenta, který je čte s kartiček. Je tam i pár dalším producentů. Ten producent Toddův film ohodnotí dost příšernými slovy, jako blbý, debilní....... To už ale Todd nevydrží a pustí se do toho producenta, nakonec chce od Dawsonova oheň, abys mohl zapálit, ale Dawson ho nemá a tak jde ven, aby ho sehnal, venku veme mobilní telefon a zavolá Toddovi do sálu "Zmlkni, než to ještě zhoršíš, a vypadni odtamtud." Todd se omluví producentovi a spěchá za Dawsonem. Dawson se snaží Toddovi domluvit "Jsou to jejich peníze. Hele, vzal jsi mě sem pro mou schopnost zůstat klidný během krizí, Viď? No, je to tu. Tohle je krize, protože pokud se tam nevrátíš a nebudeš s těma přetáčkama nadšeně souhlasit, seženou si na to někoho jinýho, někoho, kdo ten film může zničit." "A byla by to taková tragédie?" "Ano. Hele, možná jsem naivní, když si myslím, že celej tenhle systém, celej tenhle proces, může vyprodukovat jenom něco, co za to stojí, ale chci, aby ten film byl dobrej. Chci, aby byl dobrej, jak jen to jde, a neřek bych, že bych pro tebe celou dobu tak dřel, kdybys nechtěl to samý."
Zpět v zasedačce. Dawson a Todd se vrátili a poklidně naslouchají tomu, co jim říká ten producent. "Takže jednalo by se o tři dny přetáček tady v LA, velmi omezený rozpočet. Jde v podstatě o to přijít s novým závěrem. Něčím koukatelným. Nebo alespoň něčím, co dává smysl. Nemám sice ponětí, co to bude, ale tady Heather se zdá býti přesvědčená, že když dostaneš dost nikotinu, alkoholu a kofeinu, tak budeš schopný něco vymyslet." "No, to je od ní, uf, moc milý. Díky, zlatíčko." "Mm-hmm. Dobrá, Todde, tak co to bude?" "No, chápu, o co vám jde. Chápu. Chápu, o co vám jde. Chápu, jak vy a jiný lidi jako vy, lidi inteligenčně zaostalý, můžou bejt mým filmem trošku zmatený. A chápu, že vy nemáte žádný vlastní nápady, jak ho vylepšit, protože konec konců vy do nápadů neděláte, že? Jo, tak je to. Myslíte si, že ano. No, není to tak. Děláte do kritizování nápadů jiných lidí. Což je důvod, proč vám po zralý úvaze vmetu vaší velkorysou nabídku do tváře a odejdu. Sbohem a hodně štěstí ve vašem dalším úsilí.
Přednáška profesora Hestona. Je středa. Profesor Heston končí hodinu. Joey mu zkouší věnovat pozornost, ale je duchem někde jinde. Když skončí přednáška, Joey se vydá za Hestonem, aby ho varovala, že Harley chodí za školu, ale Heston jí místo toho poradí, aby se starala o sebe. "Ráda. Omlouvám se za obtěžování. Asi jsem byla naivní, když jsem si myslela, že může jít o něco jinýho než vaše gigantický mužský ego."
Bostonské akvárium. Pacey a Emma se tam následujícího dne společně procházejí. "Takže ty říkáš, že tě to netrápí, že je celej život jeden nekončící stres za druhým?" "Ne, trápí, ale nic tě tak nepřipraví na život v nebetyčný nudě a opakování jako studování hudby jako dítě." Řekne Emma. "Hra na piano?" "Housle." "Jé." Zajásá Pacey "Jo. Má máma ale učila na piano řadu věčně se měnících pitomců, který měli všichni jedno společný: Byli alergický na psy." "Takže jsi měla rybičku." "Plný akvárko. A jaký je teda tvůj?" "Můj co?" "Tvůj důvod, proč sem každej den chodíš. Nemůže jít o nic tak povrchního jako je geografická blízkost." "Ne, to nejde. Je to... je to podobný jako u tebe, fakt. Je to takový okno k člověku, kterým jsem býval." "Tys býval jiným člověkem?" zajímá se Emma "Stejně jako jsem si jistej, že ty ses nenarodila s růžovýma vlasama, já nejsem takovej konzervativec, jak si myslíš." "Fakticky?" "Jo, fakticky." "Dokaž to. Zůstaň." "Zůstaň kde?" "No tak, pochybuju, že jedno volný odpoledne položí kapitalismus na lopatky." "Ne, to nejspíš ne, ale katapultuje mě to na vrchol vyhazovacího seznamu Riche Rinaldiho." "Jo, to je taková šílená tragédie." (Emma sáhne do kapsy, vyndá mobil a podá mu ho.) "Tady. Zavolej tam. Řekni, že, já nevím, že je ti zle nebo tak." "Ty to myslíš vážně?" "Jo. Otázka zní: A ty?" (Pacey se směje a vytočí číslo) "Ahoj. Můžu mluvit s Richem Rinaldim, prosím?" (odkašle si)
Linka pomoci. Jen znovu mluví do telefonu a CJ sedí vedle ní. Jen radí nějakému klukovi, co měl nechráněný vztah s pár ženami, když kamera zajede dál, vidíme, že Jen s Davidem. Pak se k nim připojí i Jack a odvede si Davida, ten se ale ještě ujistí, jestli to bez něj už zítra zvládnou. Zasedačka v hollywoodském studiu. Dawson se ohlédne na hodiny, pak si povzdechne a shlédne na papíry před sebou. Producenti jsou tam také a jsou netrpěliví. Je zřejmé, že čekají Todda, který není nikde v dohledu. Dawson jim, ale řekne, že Todd nepřijde. Heather Dawsona prokoukne, že to chce za něj urovnat. Snaží se Todda uhájit, ale producent by ho nejraději viděl klečet na kolenou. Heather nakonec napadne, že by mohl ty dotáčky udělat Dawson, protože je podle všeho lepší než Todd. Dawson sice na dotaz, jestli by to zvládl odpoví ano, ale nechce to režírovat. To ale producentovi nevadí a přes jeho protesty mu producent oznámí, že to dodělá on a že budou ve spojení. Pláž v LA. Jack Osborne a Audrey jdou po pláži, kde se noc předtím očividně konala párty. "Tak přišli jsme na to, čí párty to vlastně byla?" "Ne. Nějakýho vola..." "Takže nepředpokládám, že bysme přišli na to, co je za den. No tak! Už dost!" "Tak přijede nás vyzvednout ten tvůj kámoš nebo co? Fakticky jsem za, abysme si vzali taxíka." "Jo, a zaplatíme čím? Víš, bejt známá, mě nedělá o nic míň bez halíře." "Cože? Ty jsi bez halíře?" "Ano, Jacku, Audrey Liddellová je bez halíře. To je tomu tak nemožný uvěřit?" "Páni. Někoho musí stát jeho drogy jmění." "Víš, navzdory všeobecnýmu mínění, já v grogách nejedu." "Jo, jasně. Víš, nerad jsem odsuzovačnej jako tvý divný kámoši z vejšky, ale nevytrhávej mi srdce z hrudi, až na tebe přijde absťák." "Zmlkni, jo? Už jde." "Kdo? Tvůj kámoš?" "Dawson. Dawson Leery. Jsem s ním teďka tak nějak na tenkým ledě, takže kdybys moh o drogách pomlčet, je nevím, řekněme následující půlhodinku..." "Tak co? Vynahradíš mi to?" "Není to tak vždycky?" "Takže říkáš, že si může bez dozoru projít tvůj šuplík s prádlem?" "Ne! Fujtajbl! Budu ti sedět na klíně celou cestu domů, jo?" "Dobrá. Bezva." "Ale jedno slovo o jakýkoli ilegální látce a zaplatíš za to." "Hele, umím se ovládat." "Tomu uvěřím, až to uvidím." (Přijde k nim Dawson a Jack se vzdálí) Audrey se Dawsonovi omluví za všechno a hlavně za to jak vjela autem do braíku. "Dobrá. Jen... jen mi řekni, že si uvědomuješ, jak hloupý je nasednout do auta plnýho neznámých lidí, který potkáš na parkovišti." Pekelná kuchyně. Je další den a Joey je opět v kuchyni, volá Eddiemu a nechává mu vzkaz na záznamníku. "Čau, to jsem zase já. Ehm, hele, chápu, že se mi vyhejbáš. Fakt. Spousta dní, žádný hovory. Co by mohlo být zjevnější? Ale, ehm... bojím se, protože nechápu, proč bys mi nevolal. To se ti nepodobá, víš? A asi se jen bojí, že se ti mohlo něco stát, protože-- a i kdyby se ti něco stalo, nevěděla bych o tom, protože pro tebe očividně nejsem moc důležitá. Takže... mohl bys... mohl bys mi zavolat? Uf... zavolej mi co nejdřív. Čau." (Zavěsí, vrátí se do baru a dojde k Jackovi a Davidovi, kteří tam sedí.) "Mmm... uspěla jsi tentokrát?" "Kdy jsem s ňákým chlapem uspěla?" "Zavolá ti, Joey. Vím, že ano." "Uf, jo, jo." Joey poprosí kluky jestli by zaplatii účet, že jí není moc dobře a že si půjde lehnout. Když Joey odejde, David začne vyzvídat na Jackovi s kolika klukama si zašpásoval a už jim nezavolal, Jackovi se ale tohle téma nelíbí a tak se ho zeptá jestli mu chce dávat přednášku... Pekelná kuchyně. Joey vyjde ze zadní místnosti. Má na sobě kabát a navléká si rukavice, když si všimne, že u kulečníku opět mluví se staršíma klukama Harley. Joey řekne Harley a´t si veme kabát, že padaj tady odtud. Bostonské akvárium. Je následující den a Pacey a Emma se znovu setkají během pauzy na oběd. Pacey nemůže uvěřit tomu, že ho ukecala, aby tam zůstal kvůli tomu, že jedna velká ryba požírá tu malou. Zeptá se Emmy jak sem může každej den chodit, ale Emma mu řekne, že sem chodí, jen když má kocovinu. Začnou si povídat o tom, proč Pacey tak radikálně změnil život. Přijde na to, že chtěl bej někým jiným. Emma ale nechápe, proč. "Protože to je součást dospívání. Povím ti, že Pacey v patnácti byl docela trouba -- děsnej sestřih, děsný havajský košile, pořád bez halíře. Dost blbej na to, aby se hnal za věcma, o kterých stejnak věděl, že je nikdy nedostane." Emma mu řekne, že to zní docela hezky. Poradí mu ať si oholí vousy, dá výpověď a nechá si udělat příšernej sestřih. Pacey jí ale překvapí tím, když řekne, že o tom už mockrát uvažoval. Emma ale neuvěří do tý doby než ho uvidí v nějaký zavšivený havajský košili. Linka pomoci. Jen mluví do telefonu, zatímco CJ sedí naproti a čte si nějakou knížku. Po chvíli ale ta dívka jen telefon zavěsí, což jen trochu vyděsí, myslí si, že je neschopná, ale CJ jí uklidní, že je to normální, že asi přišla spolubydlící a ona se cítí trapně. Najednou zazvoní znovu telefon, ale Jen už to nechce vzít a tak to veme CJ, řekne, té dívce, že Jen musela na chvilku odskočit, ale že určitě přijde a ať na sto procent ještě zavolá. Před Eddieho bytem. Joey a Harley přijdou ke dveřím od domu. Harley pořád netuší, kde jsou, až když Joey zazvoní na zvonek, kde je napsáno Eddie Dovling. Někdo vyjde z domu a Joey zarazí dveře, než se stačí zavřít, a obě vstoupí do budovy. Joey zaklepe na dveře a ty se pomalu otevřou, protože nebyly dovřené. Vejdou dovnitř a byt je úplně prázdný. Šokovaná Joey se po prázdném bytě rozhlédne. "Co je? O co jde? Jsme ve špatným bytě, že jo? Joey? Tady to očividně není, viď? Popletla sis čísla nebo tak. Joey? Co to děláš?" Harley si uvědomí, že jsou ve správném bytě, a spatří v očích Joey formující se slzy.
Paceyho práce. Pacey mluví do telefonu, ale nemá obvyklý oblek, místo něho má na sobě příšernou havajskou košili. Rich k němu přijde s velkou hromadou papírů. Je pátek. Pacey se chystá na oběd, ale Rich mu přinese hromadu papírů, které se za jeho nevolnosti dost nahromadili. "Hele, kdykoli budeš chtít odejít a vrátit se k snadnýmu životu, posluž si, ale pokud tu pracuješ, tak jediný obědy, na který budeš chodit, jsou ty... v tvý hlavě." (Zasměje se.) Pacey pohlédne na hromadu papíru, pak na hodiny, a povzdechne si.
Akvárium, kde na Paceyho čeká Emma. Když zahlédne v davu havajskou košili, zaraduje se, ale je zklamána, protože to není Pacey. Následuje střih. Je 13:30 a Pacey se stále neukázal. Emma se po něm bezustání rozhlíží. Po chvíli to konečně vzdá a odejde.
Linka pomoci. Jen, CJ a pár dalších lidí poposedávají a nedělají vůbec nic. Nezvoní žádné telefony a vidíme, že Jen je z toho nedostatku aktivity zmatená. Pohlédne na CJe, který si čte. CJ se chystá jít na kafe, zeptá se Jen jestli něco nechce. "Á, ne, ne. Ne, ty mě tu nenecháš samotnou." CJ jí řekne, že to určitě to zvládne a vydá se na odchod. Klinika. David čeká, až se Jack vrátí z ordinace. Jack vyjde ven a má viditelnou radost. "Tak řekneš mi to, nebo co?" "Není co." "Ha ha ha! Bezva!" "Já-já bych se tě rád na něco zeptal." "Jo?" "Víš, všechno to, o čem jsme mluvili včera, změnilo to zásadně nějak tvůj názor na mě?" "Jo, jasně. Jako bych neviděl na míle daleko, že budeš protřelejší než já. Ale no tak, Jacku. Nejsem hloupej. Koukni na sebe. Jsi neuvěřitelně hezkej. Sice nejsi Viggo..." "Jo, dobře, to--to--to je skvělý. Pojďme." "My snad odcházíme?" "No, jo. Nemyslel sis, že tu budu stát a vést s tebou takovejhle rozhovor?" zeptá se Jack "Promiň, ale já si tak nějak myslím..." "Hej, hej, hej, Davide..." "Jo?" (Jack ho políbí.) "Zmlkni." "Jo, myslím, že to by šlo."
Přednáška profesora Hestona. Profesor Heston znovu přednáší, ale vidíme, že Joey mu moc pozorně nenaslouchá. Heston si sedne na stůl před ní a nadále přednáší. Když zazvoní, profesor Heston si zavolá Joey a dá jí peníze. Joey ale nechápe, za co to je. "Že ses včera postarala o Harley, zatímco jsem učil. Říkala, že jsi jí s něčím pomohla, říkala, že měla nějakou krizi." "Ona měla krizi?" "Ano. Hele, prostě si ty peníze vem, jo? Bude to pro mě mnohem snadnější, než pokoušení se bejt na tebe po zbytek bláznivýho semestru milej." "Počkejte chvilku. Proč byste ke mně byl milej? Proč?" "Protože, jak jsi tuhle poukázala, nejde o mě. Její matka je pryč a její otec..." "Je gigantickej ňouma?" "Ano, vlastně je... alespoň většinou, podle ní. Ty v ní na druhou stranu vzbuzuješ sympatie." "Jo, no, já jsem sympatická, ale sympatická a chudá." "Padesát dolarů, třikrát týdně." Navrhne Heston "Šedesát pět a pomůžu tomu andílkovi s úkolama, ne že by chtěla pomoct od čtyřkařky." "Dohodnuto." "Tady." "Co je to?" "Padesát babek. Za včerejšek žádné platby." "Hele, nedělej mi žádný laskavosti, Potterová." "Nedělám. Nepochopil byste to, jasný?" "To byla nějaká holčičí záležitost nebo tak?" "Ne, byla to lidská záležitost."
V LA na pláži. Dawson se objeví na pláži a najde tam stát Todda se surfovým prknem. Todd není překvapen, že ho vidí. "Takže jsi mě našel, co?" "Volali z půjčovny prken. Moc pláží, na kterých bys moh být, tu není." "Chápu. Budu muset předvést jednu z těch věciček Mužích v černém, deprogramovat tě, že naše dlouhý spojenectví skončilo. Je to příliš nebezpečný, co? Rozhazovat kolem sebe tolik informací a všichni je chtěj použít proti tobě." "Přišel jsem se omluvit." "Za co? Žes mi ukrad práci? Hele, po tom, cos jim včera řek ne, jakožto potrhlej idiot, kterým jsi, mi volali. Dokonce se omluvili, jak jen byli schopný." "Tak co dál? Natáčíme přetáčky tady? Vracíme se do Bostonu? Co?" "Promiň, kámo. Nepochopils mě. My nic neděláme. To ty." "Počkej chvilku. Tímhle už jsem prošel. Já ne..." "Ne co? Nevyužiješ toho, žes byl ve správnej čas na správným místě? Protože to je celý. Neznamená to, že skutečně uspěješ, nebo že jsi talentovanější než já, víš? Znamená to..." "Bože, ne. Ty jsi jako... sotva funkční, ale jsi... jako můj mentor." "Cože? Ne Steven Machr Spielberg?" "No, on... on mi neodpovídal na telefony." "Jen to ještě nezhoršuj, jo? A poslouchej, ta úplně první věc, kterou si musíš pamatovat udělat, jakmile se dostaneš na plac, je natočit výraz Natashy v tu chvíli, kdy se seznámí se svým novým režisérem.... protože to je něco, co sakra musím vidět. Pojď." (Společně se vydají po pláži.)

 


back


© 2000 - 2004 Jerrzy

_